mandag 3. oktober 2011

lørdag 1.oktober og søndag 2 oktober


2000 ugandiske shilling er 4 kroner. Man tar bort tre nuller og plusser med tallet som står. 2 +2 er 4. Ganske lett.
 I dag så vi en stork på nært hold. Da vi skulle gå til skolen gikk vi oss bort. Vi fikk en fin spasertur på to timer og jeg måtte sitte på nakken til mamma tre ganger for jeg ble så sliten. Vi gikk forbi skolen for vi kjente oss ikke igjenn. Vi gikk langs Nilen. 
I morgen skal vi ta oss en båttur på Nilen. Jeg tror det blir morsomt. Jeg tipper at vi kommer til å se fisk og rare fugler.
Til nå har jeg sett disse dyrene: Ildfluer, frosker, firfisler, en diger kakelakk (som spiser bæsj), Stork, skilpadde, kanin og hunden til Sarah som heter Fisk. Geitekillinger, høner, haner og kyllinger.
I går fanget jeg fire ildfluer. Mamma fanget to. De var ikke lett å få tak i.

søndag 2. oktober

Dette er Fisk. Hun er en jente.Hun er hunden til Sarah. Hun er vedig søt.


Dette er Sarah. Hun bærer ting på hodet sånn som de fra Afrika gjør.


I dag har vi vært å sett på en foss. Det regna skikkelig! Vi skulle egentlig på båttur, men det var alt for vått. Vi måtte vente på cafe til det roet seg litt. Etter en stund sluttet det å regne.

Dette er en termitt tue. Den var diger!




 Dette er sarah sine møkkete tær. Vi ble skikkelig møkkete på tærne, alle sammen.

Meg og Nilen




Jeg bare hørte på musikken, også ga de meg et instrumentet og ville at jeg skulle spille sammen med dem. Det var skikkelig gøy. Det instrumentet jeg hadde, var et risteinstrument.


Vi skvatt skikkelig da vi så denne luringen i bakgården. Vi tittet lenge på den og gikk så nærme vi turte. Vi tok masse bilder av den og satt å så på den lenge. Men gjett hva!! Dette er plastleken til fisk! Mamma veltet den med tåa. Hun turte ikke å gjøre det med hendene.
Vi lo skikkelig masse da vi forstod at vi var blit lurt. Den ser skikkelig ekte ut. Da mamma gikk inn, tok jeg den og holdt den i haletuppen. Jeg ga den til fish og han lekte med den. 
Hvis man holder ekte firfisler i haletuppen, da mister den halen sin. Etterpå vokser det ut en ny. Det er et bra triks!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar