lørdag 15. oktober 2011

Iris på regnskogfest

Her øver jeg meg på å padle kajak 

Jeg holdt nesten på å dette av. 


 I dag har jeg lekt med nabobarna. Jeg tror de aldri hadde sett en bok før. Hun største gikk bort til mamma og lurte på hva hun holdt på med da hun satt og leste. Da gikk jeg inn og hentet Donaldblader til oss. Det syntes de var veldig gøy. De snappa bladene fra hverandre ute å spørre først.  Også prøvde vi å fange øyenstikkere. På engelsk heter det dragonfly. Jeg husket nesten ikke hva det het på Norsk.

 Vi har vært i regnskogen i dag. Jeg synes dette treet ser ut som en ku.

Det er omtrent 20 minutter å kjøre fra huset vårt. 

Jeg stakk meg litt på de som henger ned der. 

 For et tre! Det har vokst sammen.

De mennene som vi var på tur med trodde ikke at jeg klarte å klatre opp her, men det klarte jeg fint.

Jeg gjetta riktig. Iallefall nesten. Jeg gjetta på kokkosnøtt, men guiden trodde at jeg sa kakaoplante, så da fikk jeg rett allikevel.


Disse var vi på tur med. Pluss mamma. Det er to guider og han som kjørte oss dit. De fleste Ugandere  
har aldri sett skogen sin.

Jeg fant kjempe mange fjær. 36 stykker. men da jeg kom hjem, spiste Fish opp den ene fjæren. Nå har jeg 35 stykker.

Det var spennende å være i regnskogen, men jeg ble ganske sliten. Vi gikk i to timer. 




Her er jeg og mamma. Jeg ser ganske rar ut på dette bildet. Det ser ut som om jeg har mistet alle tennene mine.

Dette er en Afrikansk kjemesnegle. Den er digrere enn den ser ut på bildet. Jeg fant et tomt, digert sneglehus som jeg tok med meg hjem. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar