fredag 11. november 2011

Feriedag i tanzania


Jeg og mamma var på en øy i går.
Det var feriedagen vår.

På ferja møtte vi en dame. Hun heter Inger og jobber på en diger båt.

Vi gikk gjennom hele øya og kom til en strand på andre siden.


Jeg, mamma og Inger bada. Det var passe temperatur. Omtrent som i badekaret. 



Den her er så ekkel! Mamma snorkla. Da så hun plutselig rett inn i gapet til en sånn her. En slags ål. Mamma trodde det var en slange. Jeg fikk helt panikk da mamma sa det. Jeg var nemmelig midt ute i vannet da. Jeg ropte: " Mamma, mamma, kom og hent meg"
Men Inger ble ikke redd. Hun bare tusla videre.
De er ikke giftige, men de er skikkelig ekle og kan bite.

Det du ser i bakgrunnen her er Dar es Salaam



 Dette her er båten vi kjørte med.


Det kom enorme bølger mot meg!!

Disse frekke fuglene stjal bollene mine! Frekke fanter!

1 kommentar:

  1. Hei Iris. Jeg liker å lese bloggen din den er veldig spennende. Jeg håper du har det fint på Uganda. Jeg savner deg skikkelig. Vi har hatt avisuke, det var veldig morsomt. Jeg har det fint jeg også, nå kommer snart snøen. Jeg hilser fra hele klassen. I dag har jeg vært i bursdag til HOng Nhung. Det var gøy. Vi spiste pizza, gele, godteri og popkorn og brownies. Hun fikk mange fine gaver. Det var fint. Hilsen Stella.

    SvarSlett